از ثبت نام تا ارسال صورتحساب به سامانه مودیان کنارتان هستیم

اطلاعات بیشتر
مدیر سایت 601

چگونه برای توسعه برند و برندسازی حسابداری تولید محتوا کنیم؟

چگونه برای توسعه برند و برندسازی حسابداری تولید محتوا کنیم؟

حسابداری یکی از حرفه‌های بسیار مهم و حیاتی در دنیای امروز است. برای موفقیت و کسب درآمد بیشتر در این حرفه، برند سازی شخصی حسابداری اهمیت فراوانی خواهد داشت. برند سازی شخصی طراحی و ایجاد یک شخصیت قابل توجه و متمایز در حوزه کاری خود نسبت به سایر رقبا در ذهن و قلب مخاطبین هدف است.

کارگاه دوم سلسله وبینارهای آنلاین اوراش ، مسیر موفقیت در حسابداری ، راهکارهای تولید محتوا برای توسعه برند شخصی

مهمان برنامه : دکتر محمدرضا طاهری دکترای مدیریت بازرگانی ، مدرس دانشگاه ، مشاور و مدرس حوزه برندسازی و فروش ، نویسنده کتاب پرفروش برندبافی شخصی
میزبان : دکتر محسن معینی زاده ، دکترای حسابداری ، عضو جامعه حسابداران ایران ، کارشناس رسمی دادگستری

1 دلیل مهم برای برند سازی حسابداری ، چرا برندینگ حسابدار مهم است؟

اطلاعات حسابداری و مالی از جمله مهم ترین اطلاعات مورد نیاز جهت اتخاذ تصمیمات صحیح و استراتژی سازمان هاست. از آن جا که حسابداران به عنوان یک عامل مهم در تهیه گزارش های مالی می باشند ، نقش پررنگ ارتقا سطح کیفی و دانش حسابداران مطرح می گردد و نیاز به تبدیل شدن آن ها به یک برند را بیش از پیش ملموس می سازد. همه شرکت ها جهت انجام امور مالی و حسابداری خود به فرد شناخته شده ای که علاوه بر قابل اعتماد بودن دارای اعتبار باشد ، نیاز دارند. آن اعتبار از طریق برندسازی به دست می آید.
مفهوم برند امروزه دیگر نه تنها در قالب خدمات و کالا ، بلکه در قالب اشخاص نیز شکل گرفته است. در هر حوزه تخصصی ای همچون حسابداری ، افراد نیازمند ارائه تصویر منطقی ، قابل دفاع و قابل قبول ، شهرت و تخصص در حوزه فعالیت خود هستند تا به عنوان فردی سرشناس و دارای برند معرفی گردند. با توجه به حساسیت این عنوان شغلی ، اهمیت برندینگ در فضای حسابداری و در حوزه برند سازی شخصی حسابداران بیش از پیش مطرح می گردد.
یکی از قاتل های برندسازی شخصی آن است که حسابدار با هر موضوعی همراه بوده و با هر موضعی واکنش نشان دهد. گاهی می توان با سکوت ،  برندسازی شخصی را رقم زد. برندسازی شخصی انگشت نما شدن نیست بلکه انگشت شمار شدن است. در برندسازی نه به دنبال شهرت صرف بلکه به دنبال مطلوبیت و مقبولیت و معروفیت هستیم.

تکنیک های تولید محتوا در برندسازی شخصی 

  • 1) تصویر سازی : برندسازی شخصی کارت دعوتی بر مبنای تخصص و معروفیت است که برای مخاطبین خود ارسال می کنیم.
  • 2) تکنیک دوم مصاحبه است. چنانچه حرفی برای گفتن نداریم از گفتگو و گفتمان استفاده کنیم تا موضوع جدیدی تولید کنیم، بحث جدیدی رقم بزنیم.
  • 3) تکنیک سوم طنزپردازی است چرا که محتوای طنز بسیار خوب وایرال می شود، نبایستی به هر قیمتی مخاطب را بخندانیم. برای مثال می توانیم از ضرب المثل های طنازانه استفاده کنیم.
  • 4) چهارمین تکنیک ، تفکر نقادانه نسبت به صنعت خودمان است، البته بر مبنای دانش و آگاهی، رعایت اصالت رفتار و گفتار و محتوا مهم است. 

چگونه در حوزه برندینگ، برندسازی ، تولید محتوا انجام دهیم؟

با ارائه مشاوره رایگان و محصول رایگان ، در صورت قابل توجه بودن برند شخصی به صورت پولی ، کلاس و همایش و pdf رایگان ، تولید ویدئو و پادکست ، تالیف و ترجمه کتاب ، تعریف پروژه های تحقیقاتی می توان تولید محتوا نمود و کانال فروش ایجاد کرد. سوالات رایج در زمینه کاری خود را لیست کرده و به آن ها در قالب های متفاوت پاسخ دهیم ؛ برای مثال پاسخ به نگرانی و دغدغه های حسابداری.
یکی دیگر از روش های خوب تولید محتوا مگا پست است. یعنی مقاله زنده که دارای تصویر ، ویدئو و لینک است و مدام بروزرسانی می گردد. از دیگر محتواهای ارزشمند ، نمودار و جدول و حتی پست اینستاگرامی است. بنابراین حضور فعال مهم است که دیتای مناسب و کافی در فضای آنلاین در اختیار مخاطب قرار دهیم.

3 گام تا تبدیل شدن به برند سازی حسابداری

چگونه یک حسابدار شهرت و اعتبار دریافت می کند ؟ همه ما می دانیم که ویژگی های شخصی هر فرد در واقع برند شخصی او را می سازد. این برند شخصی چنانچه تخصص در حوزه کاری باشد  ، برای فرد شهرت و اعتبار می سازد. در این مقاله که طی آن به وبینار دوم مسیر حسابدار رسمی شدن اوراش نیز اشاره می کنیم ، قصد داریم طی 3 ، سه مرحله ، گام به گام در مسیر برندسازی همراه حسابداران و مدیران مالی باشیم.
 

گام اول : تحلیل محتوا و شناسایی شاخص های مهم برندسازی حسابداران حرفه ای

برای برندسازی شخصی حسابداران به چه مولفه هایی نیازمندیم؟ مولفه ها و شاخص های بسیاری برای برندینگ حسابداری معرفی شده است که با تحلیل و مطالعه می توان اولین گام را در رسیدن به این هدف برداشت. طی این مقاله ، گروه نرم افزاری اوراش به تعدادی از این مولفه ها اشاره می کند.
مدیریت برخود و پایبند بودن به اخلاق حرفه ای
داشتن انگیزه درونی و تلاش برای کسب موفقیت
اندیشه مثبت و پیشگام بودن ، مسئولیت پذیر و ریسک پذیر بودن
قانون مداری ، مشارکت فعال در اجتماع و کسب اعتماد مردمی ، کاریزماتیک بودن که نیازمند قدرت اطلاعات و قدرت شخصی و مالی است ، خلاق بودن
کسب دانش عمومی ، توسعه مهارت های فردی
کسب دانش تخصصی ، هوش مالی و تجاری و توانایی توسعه روابط بازرگانی

چنانچه علاقمندید در حوزه کسب دانش عمومی و تخصصی بدانید ،  به کارگاه دکتر مرشد ، مسیر مدیر مالی شدن مراجعه کنید.


دانش نرم افزاری ، ICDL ، تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات و توانایی استفاده از ابزارهایی همچون شبکه های اجتماعی
پیوستگی در حرکت و مسیر رو به رشد ، دور بودن از حواشی و اقتدار


گام دوم : متناسب سازی شاخص های برندسازی مطرح شده با شرایط شخصی حسابدار

گام سوم : اولویت بندی شاخص های مطرح شده در حوزه برندسازی شخصی حسابدار


مهم ترین شاخص های برندسازی حسابداری و امورمالی چیست؟

  1. خلاقیت
  2. رشد و توسعه مهارت های فردی
  3. تمرکز بر ایجاد و ارائه تصویر مطلوب
  4. نزدیک بودن به منابع قدرت
  5. دانش تخصصی و پیوستگی در کسب دانش

ما در اوراش سعی نموده ایم با برگزاری همایش و کارگاه ها در کنار حسابداران قرار گرفته و به رشد و بالندگی آن ها کمک نماییم. این مهم در حال حاضر با برگزاری سلسله وبینارهای آنلاین اوراش ، در حال انجام است.

سلسله وبینارهای آنلاین اوراش ؛ مسیر موفقیت در حسابداری


نتیجه گیری و چکیده کارگاه راهکارهای تولید محتوا برای توسعه برند شخصی ، صحبت های دکتر محمدرضا طاهری

در کنار هر کسب و کار موفقی نام یک حسابدار موفق می درخشد ولی معمولا ما خبر و اثری از این حسابدارها نمی شنویم. برندسازی شخصی لباسی است بر قامت تخصص دانش و توانمندی ، برندسازی شخصی کمک می کند که شما در کنار برندهای بزرگتری قرار گرفته و از دستمزد و اعتبار بیشتر نزد مشتریان و کارفرمایان برخوردار شوید.
نرم افزارهای حسابداری از مغز افزارهای حسابداری معروف ترند. حسابدارانی که یک نرم افزار را در سازمانی پیاده سازی می کنند ، ناشناخته اند و این در حالی است که ما نرم افزار را میشناسم. این نشان دهنده ضعف در برند سازی شخصی آن حسابدار است. برند بافتنی است ، ساختنی نیست. برندها یک شبه ساخته نمی شود. حضور پیوسته در حد خوب بهتراست از حضور ناپیوسته در حد عالی . استمرار و یکپارچگی و پیوستگی است که در طولانی مدت از ما یک برند ماندگار خلق می کند.
 

 

برای این مقاله نظری به ثبت نرسیده است.

نظرات

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
*
*

آخرین مقالات

مشاهده همه