از ثبت نام تا ارسال صورتحساب به سامانه مودیان کنارتان هستیم

اطلاعات بیشتر
مدیر سایت 2082

مراحل ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه مودیان

مراحل ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه مودیان

ثبت نام سامانه مودیان اشخاص حقوقی به راحتی امکان پذیر است. اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت بصورت پیش فرض در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام می گردند. اما در صورت عدم ثبت نام در این مقاله از اوراش ما آموزش ثبت نام را در اختیارتان قرار می دهیم.

ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه مودیان مالیاتی ، آموزش و نحوه ثبتنام و نام نویسی

ثبت نام سامانه مودیان اشخاص حقوقی، برای هیچ مودی کار دشواری نخواهد بود. گروه نرم افزاری اوراش به منظور ارایه خدمات کاربردی و تسهیل فرآیند اتصال به سامانه مودیان اقدام به تهیه ویدئوهای آموزشی نموده، که در آن کلیه مراحل و جزییات اجرایی طرح به تصویر کشیده شده است. علاقه مندان می توانند با دنبال کردن این دوره آموزشی به راحتی نسبت ثبت نام سامانه مودیان و الزامات اولیه سامانه مودیان آگاهی و آموزش به دست آورند و برای ارسال اطلاعات صورت حساب ازطریق سیستم یکپارچه مالی اوراش سامانه مودیان اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه مودیان

به طور کلی ثبت نام سامانه مودیان در سه گام کلی بایستی اقدامات تصویر زیر انجام شود :

ثبت نام سامانه مودیان ، گام اول جهت اشخاص حقوقی : دریافت شناسه یکتای حافظه ی مالیاتی

دریافت کلیدهای خصوصی و عمومی و csr به یکی از سه روش زیر :

در رابطه با سرویس اختصاصی تسهیل کننده صدور امضاء دیجیتال سامانه مودیان اوراش، متاسفانه برخی افراد غیرکارشناس، شبهاتی را به این ابزار وارد کردند که ممکن است در آینده برای استفاده کنندگان مشکل امنیتی ایجاد کند، بر خود لازم دانستیم توضیحاتی را در این باره ارائه کنیم :

هدف شرکت اوراش از ارائه این سرویس تسهیل پروسه پیچیده ی دریافت کدهای Public Key , Private Key , CSR Key بوده است که مودیان بتوانند به راحتی این مسیر را طی کنند، از لحاظ امنیتی دو گام اساسی و مهم توسط سازمان از قبل پیش بینی شده است که بایستی توسط خود مؤدی طی شود و این فایل ها به خودی خود هیچ ارزشی ندارد:

گام اول : دریافت شناسه حافظه مالیاتی که فقط از طریق ورود به حساب کاربری کارپوشه مسیر است که نیاز به احراز هویت پیامکی دارد.

گام دوم : برای دریافت گواهی مهر سازمانی حضور شخص نماینده و ارائه مستندات هویتی الزامی هست و فایل گواهی نهایی یا توکن سخت افزاری فقط با این شرط تحویل مؤدی می شود.

و موضوع دیگری درباره شناسه ملی و سایر مشخصات هویتی که مورد نیاز تولید فایل CSR هست بایستی بگوییم با رشد سیستم های اطلاعاتی سایت های تخصصی مثل رسمیو بانک اطلاعاتی کامل از تمامی تغییرات و ... شرکت های حقوقی در اختیار عموم قرار می دهند.

گام دوم : دریافت گواهی مهر سازمانی جهت اشخاص حقوقی

ثبت نام در سایتgica.ir و سپس ثبت درخواست گواهی مهر سازمانی و ارسال تصویر معرفی نامه، آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات در سایت و پرداخت آنلاین 75% هزینه گواهی (یکساله/دوساله) و دریافت کد رهگیری و سپس مراجعه به دفترخانه معرفی شده از سوی سازمان جهت احراز هویت، پرداخت 25% هزینه باقی مانده و در نهایت دریافت گواهی به صورت فایل نرم افزاری (*.crt) و یا توکن سخت افزاری

گام سوم : ارسال صورت حساب به سامانه از طریق نرم افزار اشخاص حقوقی

در این مرحله ابتدا باید کد شناسه مالیاتی کالا و خدمات و همچنین واحدهای اندازه گیری را از سایت های مربوطه دریافت و سپس مطابق ویدیوی زیر در نرم افزار حسابداری اوراش اقدام به صدور صورت حساب و ارسال اطلاعات به سامانه مودیان نمایید.

  1. استفاده از نرم افزار OpenSSL (که با توجه به پیچیدگی های زیاد و نیاز به دانش IT به کاربران عادی توصیه نمی شود) راهنمای تولید فایل CSR با استفاده از نرم افزار OpenSSL
  2. سرویس آنلاین اختصاصی تسهیل صدور امضاء دیجیتال اوراش
  3. ابزار آفلاین اختصاصی تسهیل صدور امضاء دیجیتال اوراش

تذکر مهم

الگوریتم تولید فایل های Public Key ، Private Key، CSR Key توسط سرویس اختصاصی تسهیل صدور امضاء دیجیتال اوراش کاملا تصادفی عمل می کند و در هر مرحله داده های لحظه ای جدید تولید می کند، در نتیجه حتما اطلاعات تولید شده را ذخیره سازی کرده و حتما تمام مراحل 3 گانه طبق این آموزش را با فایل های ذخیره سازی شده انجام بدهید.

توجه : در نظر داشته باشید در صورت گم کردن فایل های تولید شده و تولید مجدد فایل ، تکمیل فرایند اتصال به سامانه در ادامه مسیر به مشکل خواهد خورد و بایستی تمامی مراحل این آموزش را از ابتدا انجام دهید.

در این مرحله بایستی با مراجعه به کارپوشه مالیاتی اقدام به دریافت کد شناسه یکتای حافظه مالیاتی با درج کد Public key کنید که در ویدیو شماره یک این موضوع کامل تشریح شده است.

برای این مقاله نظری به ثبت نرسیده است.

نظرات

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
*
*

آخرین مقالات

مشاهده همه